MENU
SAFETY
QUALITY
ENVIRONMENT

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η Κοινή Υπουργική Απόφαση για τα ειδικά πρωτόκολλα υγειονομικού περιεχομένου βάσει των οποίων λειτουργούν οι τουριστικές επιχειρήσεις στο πλαίσιο της λήψης μέτρων έναντι του κορωνοϊού COVID-19.

 

Με την ΚΥΑ με αριθμό πρωτοκόλλου 1881/29-05-20 (ΦΕΚ Β’ 2084/30.05.2020) θεσπίζεται Σήμα Πιστοποίησης με τον τίτλο "Health First", το οποίο είναι υποχρεωτικό για τις επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων που θα λειτουργήσουν κατά το έτος 2020. Η ανάρτηση του Σήματος σε εμφανές σημείο του κοινόχρηστου χώρου υποδοχής του καταλύματος αποδεικνύει την συμμόρφωση των επιχειρήσεων με τα πρωτόκολλα υγειονομικού περιεχομένου.

 

Ενδεικτικά για την εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων στις τουριστικές επιχειρήσεις πρέπει:

  • Να οριστεί συντονιστής για την επίβλεψη της εφαρμογής του σχεδίου δράσης.

  • Να υπάρχει συνεργασία με πάροχο δευτεροβάθμιας φροντίδας υγείας ή ιατρό ανάλογης ειδικότητας (για καταλύματα άνω των 50 δωματίων) ο οποίος ενεργεί βάσει των οδηγιών του ΕΟΔΥ για τον έλεγχο του COVID-19 και ειδικότερα να είναι εκπαιδευμένος στη λήψη ρινοφαρυγγικού δείγματος για μοριακό έλεγχο από ύποπτο κρούσμα.

  • Να υπάρχει διαθέσιμος ειδικός εξοπλισμός διαχείρισης ύποπτου κρούσματος.

  • Να είναι διαθέσιμο πλάνο εκπαίδευσης με αναλυτική καταγραφή των εκπαιδευόμενων, του αντικειμένου της παρεχόμενης εκπαίδευσης, της διάρκειας αυτής και του τρόπου εκπαίδευσης.

  • Να τηρείται αρχείο επαλήθευσης και επικύρωσης της παρεχόμενης εκπαίδευσης του προσωπικού για τα πρωτόκολλα και τα καθήκοντά του.

  • Να ληφθούν μέτρα για την προστασία της υγείας και την υγιεινή του προσωπικού και των πελατών, παρέχοντας τα κατάλληλα μέσα ατομικής προστασίας (ΜΑΠ), τα κατάλληλα μέσα καθαρισμού και απολύμανσης.

  • Να υπάρχει γραπτό σχέδιο διαχείρισης ύποπτου κρούσματος όπως ορίζει ο ΕΟΔΥ (Παράρτημα ΙΙΙ σχετικής ΚΥΑ) και να κοινοποιούνται τα μέτρα και οι απαιτήσεις του σχεδίου αυτού σε όλους τους εσωτερικούς και εξωτερικούς φορείς/συνεργάτες και ενδιαφερόμενα μέρη.

  • Να τηρείται αρχείο καταλύματος και βιβλίου συμβάντων COVID-19 ώστε να είναι δυνατή η ιχνηλάτιση πιθανόν κρουσμάτων, τηρώντας συγχρόνως τον Γενικό Κανονισμό περί Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (GDPR).

  • Να διασφαλίζεται ότι το προσωπικό της υποδοχής τηρεί τα βασικά μέτρα αποφυγής μετάδοσης του κορωνοϊού COVID-19.

  • Να εφαρμόζεται πρόγραμμα-καθαρισμού και απολύμανσης, σύμφωνα με τη με αρ. Δ1γ/Γ.Π/οικ 19954/20.03.2020 εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας με ιδιαίτερη έμφαση στα σημεία συχνής επαφής.

  • Να εφαρμόζεται HACCP για τις υπηρεσίες εστίασης και τα παρασκευαστήρια.

  • Να διασφαλίζεται συμμόρφωση με την υφιστάμενη νομοθεσία σχετικά με τεχνικά θέματα όπως τα συστήματα ύδρευσης και αποχέτευσης αρ. Δ1(δ)/ΓΠ16481 και τις κλιματιστικές μονάδες αρ. Δ1(δ)/ΓΠ οικ.26635.

Για την προστασία της υγείας του προσωπικού και των πελατών τους οι τουριστικές επιχειρήσεις συνίσταται:

  • να λάβουν επιπλέον οργανωτικά μέτρα για την αποφυγή του συγχρωτισμού και την κάλυψη των απαιτήσεων απόστασης (μείωση χωρητικότητας στο ήμισυ, χρήση ασανσέρ, ρεσεψιόν ξενοδοχειακών μονάδων, χώρος αναμονής στις επιχειρήσεις μαζικής εστίασης, όγκο πελατών κ.ο.κ.),

  • να εξετάσουν και να διαμορφώσουν εκ νέου το πρόγραμμα προσέλευσης και αποχώρησης των εργαζομένων τους και την ελεγχόμενη πρόσβασή τους στους κοινόχρηστους χώρους,

  • να αναθεωρήσουν τον τρόπο πραγματοποίησης των συναλλαγών τους,

  • να φροντίσουν για την ύπαρξη ενημερωτικής σήμανσης σε όλους τους χώρους (ενημέρωση/υπενθύμιση) για την αυστηρή τήρηση των κανόνων υγιεινής (ατομική και συνολική) καθώς και τα προληπτικά μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται,

  • να ρυθμίσουν τους κανόνες και τον τρόπο προσέλευσης των προμηθευτών, συνεργατών και άλλων τρίτων (συνεργεία καθαρισμού, επισκέπτες κλπ.) με εργασία στους χώρους τους,

  • να μεριμνήσουν για το σωστό και επαρκή αερισμό των δωματίων,

  • να έχουν οργανωμένο πρόγραμμα διαχείρισης απορριμμάτων και συγκεκριμένα δυνητικά μολυσματικών απορριμμάτων,

  • να εκπαιδεύουν όλο το προσωπικό τους για COVID-19, τις γενικές οδηγίες, τις ειδικές οδηγίες ανά τμήμα,

  • να υπάρχουν οδηγίες ανά τμήμα (υποδοχή, επισιτιστικό τμήμα, λινοθήκη, πλυντήρια ιματισμού, οροφοκομία, τεχνική υπηρεσία, πισίνες, spa/γυμναστήρια/χώροι άθλησης, χώροι προσωπικού).

Η Process Engineering είναι σε θέση να υποστηρίξει/συμβάλει στην προετοιμασία μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης στην ανάπτυξη και την εφαρμογή μηχανισμών συστημικής προσέγγισης, την ικανοποίηση και συμμόρφωση στις καινούριες απαιτήσεις που αφορούν στη συμμόρφωση στα πρωτόκολλα και τις εγκυκλίους για την προστασία και την ασφάλεια της υγείας από τον COVID-19, την παρεμπόδιση περαιτέρω διάδοσης, και τον χειρισμό καταστάσεων κρίσης του COVID-19.

Ενδεικτικά η Process Engineering μπορεί να αναλάβει:

  • την παρακολούθηση των νομοθετικών απαιτήσεων και καλών πρακτικών απέναντι στον COVID-19,

  • την εκτίμηση κινδύνων, καλύπτοντας το προσωπικό, τους πελάτες, τους προμηθευτές, τους εργολάβους και τις διαδικασίες διαχείρισης ασφάλειας τροφίμων (κανονισμοί ΕΦΕΤ, ISO 22000 κλπ.),

  • την εκπαίδευση του προσωπικού,

  • το σχεδιασμό του συστήματος διαδικασιών για τον COVID-19 με τις οδηγίες ασφάλειας για πελάτες και εργαζόμενους, προμηθευτές και εργολάβους,

  • τη διαχείριση περιστατικού κρούσματος,

  • τις απαραίτητες διορθωτικές ενέργειες, βελτίωσης ή αντιμετώπισης καταστάσεων,

  • την ενσωμάτωση των παραπάνω διαδικασιών στις υπάρχουσες διαδικασίες των συστημάτων που ακολουθεί η επιχείρησή σας,

  • τη συνεχή επικαιροποίηση και υποστήριξη του συστήματος,

  • τον έλεγχο εφαρμογής και τήρησης των παραπάνω.

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με το τεχνικό τμήμα της Process Engineering.

2/6/2020

Πελάτες

επικοινωνία

  • Αποστολοπούλου 64, 152 31 Χαλάνδρι, Αθήνα
  • 210 6724258, 210 6724229
  • Email PROCESS
  • Untitled 1 linkedin